TAG Otoyolu Atatürk (Sv1) Ve Turgut Özal Viyadükleri (Sv2) Onarım Ve Güçlendirme

TAG OTOYOLU ATATÜRK (SV1) VE TURGUT ÖZAL VİYADÜKLERİ (SV2) ONARIM VE GÜÇLENDİRME PROJELERİ

Toplam uzunluğu 801.5 metre olan Atatürk Viyadüğü ile 424 metre olan Turgut Özal Viyadüğü, itme-sürme yöntemi ile imal edilmiş korten çeliğinden yapılmış çelik kutu kesit ile üzerinde yer alan maksimum derinliği 39.5 cm olan betonarme döşemeden oluşan hibrit bir üstyapı sistemine sahiptir. Atatürk Viyadüğü 110 metre ana açıklığı ve 130 metre ayak yüksekliği ile yapıldığı dönemde ülkemizin en büyük viyadüğü idi. Genişliği 17.5 metre olan iki platformu konsol şeklinde taşıyan başlık kirişlerinde ardgerme uygulaması bulunmaktadır. Mesnet sistemi, pot mesnet ile günümüzde artık üretilmeyen elastik geri getirici cihazlardan oluşmaktadır. 6 Şubat depremlerinden sonra bu elastik geri getirici cihazlarda ciddi hasar gözlenmiş olup altyapı elemanlarında ise ciddi bir hasara rastlanmamıştır. Bölgedeki rüzgar hızı zaman zaman 120 km/saat’i aşmaktadır. Atatürk Viyadüğü temellerinin bir kısmında keson bulunmaktadır.  Bu iki devasa ve özel viyadüğün Ulusal Deprem Şartnamesine uygun olarak onarım ve sismik performans iyileştirme çalışmaları devam etmektedir.

Proje Adı: TAG Otoyolu Atatürk (Sv1) Ve Turgut Özal Viyadükleri (Sv2) Onarım Ve Güçlendirme
Şehir/Ülke: Güneydoğu Anadolu Bölgesi
Hizmetler : Köprü Muayene, Performans Değerlendirmesi ve Onarım/Güçlendirme